۴ راه بی نظیر برای کاهش سریع وزن

قطعا” داشتن وزن بالا حس خوبی منتقل را نمی کند و ممکن است باعث افسردگی و منزوی شدن انسان شود. بنابراین اگر شما اضافه وزن دارید ، بهتر است از همین امروز به فکر برطرف کردن آن باشید تا در آینده مشکلی برای شما پیش نیاید. در این مقاله راه کارهایی فوق العاده را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آنها می توانید به سادگی کاهش سریع وزن داشته و تناسب اندام خود را بدست بیاورید. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله حتما” با ما همراه باشید.

الف-رژیم بگیرید!

۱-اگر ماهی و سبزیجات را دوست دارید ، رژیم مدیترانه ای را امتحان کنید!

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای همان طور که از نام آن هم مشخص است ، از مناطق مدیترانه ای گرفته شده است که در آن بیشتر غذا ها سبزیجات و ماهی هستند. تحقیقات نشان داده است که این رژیم غذایی علاوه بر کمک به کاهش وزن ، احتمال ابتلا به بیماری ها قلبی عروقی را کاهش می دهد. اگر می خواهید این رژیم غذایی را داشته باشید باید از خوردن: نان ، لبنیات و غذاهای فراوری شده خودداری کرده و به جای آن رژیم غذایی خود را با مواد غذایی زیر تکمیل کنید:

-ماهی

-روغن زیتون

-سبزیجات

-میوه

-لوبیا و حبوبات دیگر

-ادویه

-آجیل

۲-رژیم غذایی پالئو را امتحان کنید!

رژیم پالئو

در این رژیم غذایی ، باید غذاها را مانند اجداد سرخ پوستمان ، بدون طبخ بخورید. یعنی: گوشت ، سبزیجات ، میوه و سایر مواد غذایی نباید پخته شده و باید به صورت خام میل شوند. توجه داشته باشید که در این رژیم غذایی مجاز به استفاده از شیرین کننده های مصنوعی نیستید.

۳-رژیم هول۳۰ می تواند برای شما مناسب باشد!

رژیم 30 روزه

ایده اصلی این رژیم این است که تمامی غذا های فرآوری شده باید از رژیم غذایی شما حذف شوند. با انجام این کار بدن و سیستم گوارش شما از مواد مصنوعی و فراوری شده پاک می شود و بعد از ۳۰ روز متوجه کاهش سریع وزن و همین طور افزایش سطح انرژی در بدن خود خواهید شد.

۴-رژیم خام گیاه خواری عالی است!

خام گیاه خواری

این رژیم را من هم انجام داده ام و نتیجه بسیار مطلوبی گرفته ام ، در این رژیم غذایی ، همان طور که از نام آن نیز پیداست نباید گوشت و غذا های پخته شده بخورید. این رژیم برای کسانی که گوشت دوست ندارند و همین طور علاقه زیادی به پخت و پز نشان نمی دهند عالی است.

در این رژیم می توانید از سبزیجات ، آجیل ، شیر نارگیل و… استفاده کنید. توجه داشته باشید که این رژیم نباید به صورت طولانی مدت انجام شود و به صورت میانگین ۲۱ روز می تواند تاثیرات خوبی بر روی شما داشته باشد.

ب- عادات غذایی خودتان را اصلاح کنید!

۱-برای غذاهای پرکالری خودتان یک جایگزین خوب پیدا کنید!

مواد کم کالری

اغلب غذاها جایگذین های سالم تری دارند که به شما این امکان را می دهند ، بدون داشتن قند ، چربی و کالری های غیر ضروری ، از غذاهای مورد علاقه خودتان لذت ببرید. با جایگزین کردن فست فودها و غذاهای فراوری شده که می خورید و اغلب کالری های بسیار بالا دارند با غذاهای سالم تر ، کاهش سریع وزن را تجربه خواهید کرد.

سعی کنید هر هفته چند روز گیاه خواری بکنید. با جایگذین کردن گوشت با مواد مغذی دیگر ، مانند لوبیا و عدس می توانید علاوه بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن ، از میزان کالری دریافتی خود تا حد بسیار چشم گیری بکاهید.

به جای کوکی و شیرینی های فرآوری شده ، سعی کنید از میوه های فصل و خوش طعم استفاده کنید. همین طور استفاده از انگور و پنیر برای میان وعده می تواند از خوردن فست فود و یا سیب زمینی سرخ کرده بسیار برای شما بهتر باشد.

همچنین برای سالاد خود سعی کنید به جای سس از آب لیمو استفاده کرده و همچنین در غذاها ، از روغن زیتون به جای کره ویا سایر روغن ها استفاده کنید.

۲-خود را از مواد غذایی پرکالری دور کنید!

سبزیجات

زمانی که به فروشگاه برای خرید می روید سعی کنید به سمت قفسه های مواد غذایی فرآوری شده و پرکالری نزدیک نشوید و در بخش مواد غذایی تازه خرید خود را به اتمام برسانید. با این کار احتمال وسوسه شدن و خریدن مواد غذایی فرآوری شده پایین امده و علاوه بر پایین کاهش سریع وزن ، می توانید سالم تر زندگی کنید.

۳-برای کاهش کالری مصرفی ، نوشیدنی های شیرین را حذف کنید!

نوشیدنی های شیرین

با حذف نوشیدنی های شیرین و مصنوعی مانند: قهوه و چای شیرین ، آبمیوه های مصنوعی ، نوشابه ، ماءشعیر و… می توانید از وارد شدن کالری های اضافی به بدن جلوگیری کرده و با این کار وزن خودتان را کاهش دهید. به جای این نوع نوشیدنی ها ، می توانید از آب ، آبمیوه های طبیعی ، قهوه شیرین نشده و… استفاده کنید.

۴-غذاهایی بخورید که سریع تر شما را سیر می کنند!

سیری سریع

غذاهای سالمی وجود دارند که با خوردن آن ها سریع تر سیر شده و می توانید مدت زمان بیشتری را سیر بمانید. همین طور غذاهایی که تاثیر مثبتی در ثابت نگه داشتن سطح قند خون دارند نیز به علت کنترل اشتها ، می توانند به شما کمک کنند. در ادامه برخی مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم که با خوردن آنها مدت زمان بیشتری سیر مانده و می توانید از این طریق به کاهش سریع وزن خود کمک کنید.

-سبزیجات غیر نشاسته ای

-ماهی

-آجیل

-لوبیا و حبوبات

-جو دوسر

-سیب

-تخم مرغ

-زنجبیل

پیشنهاد می کنیم بخوانید: چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

 

۵- از محاسبه BMR کمک بگیرید!

BMR

BMR ویا میزان متابولیسم پایه ، یعنی برای زنده ماندن به چه مقدار کالری نیاز دارید. ابتدا این مقدار را با استفاده از ماشین حساب از طریق فرمول زیر حساب کنید و سپس برای کاهش وزن خود ، به ازای هر ۰٫۵ کیلوگرم در هفته ۵۰۰ کالری کم کنید.

فرمول محاسبه BMR به این صورت می باشد:

۱۶۱-(۵*سن به سال)-(۶/۲۵* قد به سانتی متر)+(۱۰*وزن به کیلوگرم)

توجه داشته باشید در کاهش میزان کالری مصرفی خود ، نباید به کمتر از ۱۲۰۰ کالری در روز برسید. این میزان کالری برای بدن بسیار ضروری بوده و عدم تامین آن می تواند به شما آسیب برساند.

۶-یک دفترچه یادداشت تهیه کنید!

یادداشت تغذیه

یک دفترچه یادداشت تهیه کرده و تمامی مواد غذایی را که می خورید داخل ان بنویسید. سعی کنید به صورت تخمینی میزان کالری آن ها نیز یادداشت کنید تا دچار پرخوری نشوید. همین طور می توانید به جای دفترچه یادداشت فیزیکی ، از اپلکیشن هایی که برای نوشتن یادداشت روزانه تهیه شده اند استفاده کنید. توجه داشته باشید که در هنگام یادداشت باید تمامی مواردی را که می خورید از جمله : سس سالاد ، چاشنی ها و انواع نوشیدنی ها را بنویسید.

۷-هر ۲تا۴ ساعت یک وعده غذایی ساده و یا میان وعده میل کنید!

وعده غذایی

نخوردن وعده های غذایی اصلا راه درستی برای کاهش سریع وزن نیست و حتی ممکن است تلاش های شما را برای کم کردن وزن را بیهوده کند. غذا است که به شما انرژی می دهد ، بنابراین نخوردن یک وعده غذایی سبب کاهش انرژی و خسته شدن شما می شود. بنابراین به جای گرسنه نگه داشتن خود سعی کنید میان وعده های غذایی را سالم و منظم بخورید.

۸-وعده های غذایی خودتان را درست برنامه ریزی کنید!

وعده غذایی

سعی کنید هر وعده غذایی شما ، دارای ۱/۲ سبزیجات غیر نشاسته ای ، ۱/۴ غلات کامل و یا سبزیجات نشاسته ای و ۱/۴ پروتئین بدون چربی باشد. علاوه بر این در وعده های غذایی خود می توانید از چربی های سالم ، مانند روغن زیتون ، ماهی های چرب و… استفاده کنید.

اگر در مورد وعده های غذایی خود شک دارد ، می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

ج-ورزش کنید!

۱-حداقل ۳۰دقیقه در روز ورزش کنید!

ورزش روزانه

انجام ورزش به صورت منظم به شما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید ، سوخت ساز بدن را به خوبی حفظ کرده و همین طور به سلامت بدن و قلب خودتان کمک کنید. بنابراین ورزش کردن را فراموش نکنید و سعی کنید ورزش را به یک عادت همیشگی برای خودتان تبدیل کنید.

۲- برای ورزش از تمرینات مختلف استفاده کنید!

ورزش

سعی کنید هر روز یک ورزش ثابت را تکرار نکرده و از تمرینات مختلف برای ورزش خود استفاده کنید. این کار باعث می شود تا روند ورزش ، برای شما جذاب شده و احتمال ترک کردن آن در شما کاهش یابد.

۳-هفته ای ۲تا۳ بار ورزش های قدرتی انجام دهید!

عضله سازی

انجام تمرین های قدرتی و وزنه برداری به شما کمک می کند تا با ساختن عضله و افزایش متابولیسم بدن ، کاهش سریع وزن را تجربه کنید. در صورتی که علاقه دارید هر روز این نوع ورزش ها را انجام دهید ، توجه داشته باشید که به صورت هفتگی باید حداقل یک روز برای استراحت خود در نظر بگیرید.

شابد برایتان جالب باشد که بدانید سلول های عضلات از نظر متابولیکی فعال تر از سلول های چربی هستند. این بدان معناست که سلول های عضلات شما ، نسبت به سلول های چربی کالری کم تری می سوزانند ، حتی زمان هایی که شما خواب هستید.

۴-در طول روز فعالیت بیشتری داشته باشید!

فعالیت بدنی

سعی کنید در طول روز فعالیت های بدنی خودتان را افزایش دهید. به طور مثال می توانید: جای پارک دورتری را به محل کار خود انتخاب کرده و اندکی پیاده روی کنید ، ویا به جای استفاده از آسانسور ، از پله ها برای بالا رفتن استفاده نمایید. با این کار در طول روز کالری بیشتری خواهید سوزاند و به کاهش سریع وزن خود کمک خواهید کرد.

۵-استراحت کافی داشته باشید!

خواب کافی

استراحت کافی و مناسب به شما کمک می کند تا در طول روز انرژی کافی داشته و در هنگام انجام فعالیت های بدنی ، کمتر دچار پرخوری و یا آسیب شوید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نداشتن خواب کافی با عدم توانایی در از دست دادن چربی متناسب است. بنابراین داشتن خواب کافی می تواند به شما در روند کاهش وزن کمک کند.

د-لاغری را درمان کنید!

۱-به سونا بروید!

سونا نیز می تواند به شما در کاهش وزن در کوتاه مدت کمک کند. بهتر است هر بار بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در سونا بمانید. همین طور پس از استفاده از سونا به دلیل از دست رفتن مقداری از آب بدن ، سعی کنید آب کافی بنوشید.

۲-لیپوساکشن کنید!

لیپوساکشن

لیپوساکشن روشی سریع برای از بین بردن تجمع چربی در بدن و درنتیجه کاهش وزن است که در طی آن بوسیله یک لوله نازک بافت های چربی از بدن خارج می شود. در صورتی که تمایل دارید از این روش استفاده کنید ، حتما” به یک پزشک خوب و باتجربه مراجعه نمایید.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: چگونه با انجام حرکت کوهنوردی شش تکه شویم؟ _ همراه با ویدئو

 

در این مقاله به صورت کامل روش هایی را به شما آموزش دادیم که با استفاده از آن ها می توانید کاهش سریع وزن داشته و به تناسب اندام مورد علاقه خود برسید. در صورتی که درباره هر کدام از موارد فوق سوالی دارید ، می توانید در قسمت زیر برای ما کامنت کنید.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

دیدگاه‌ها (0)

*
*