اهمیت سئو در فروش

سئو پادشاه است سئو پادشاه است

سئو ( seo ) ، به معنای بهینه سازی محتوی ، محصول ، سایت و… برای موتور های جستجو می باشد. با اجرای سئو به صورت استاندارد و مناسب ، محتوی و یا محصول شما بیشتر و در جایگاه بهتری نسبت به رقبا در نتایج جستجو ظاهر خواهد شد.

اهمیت اجرای سئو

شما وارد پنل فروش خود شده اید ، محصول خود را همراه با نام ، تصویر و توضیحات وارد کرده اید ، حال باید از خود سوال کنید که چگونه مشتریان خواهند توانست به محصول شما دسترسی پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند؟

باید توجه داشت که تقریبا” ۸۰% خریداران ، محصولات مورد نیاز خود را از طریق جستجوی نام محصول در اینترنت می یابند و سپس اقدام به خرید می نمایند.

در این قسمت چند نکته جذاب قابل توجه است:

    • -بیشتر از ۶۲% از بازدید کنندگان و ترافیک مربوط به فروشگاه آنلاین مینی بیاب ، از طریق موتور های جستجو مانند گوگل و… وارد سایت می شوند.
    • -بیشترین نرخ فروش ، مربوط به افرادی است که از طریق جستجو در موتور های جستجو وارد فروشگاه مینی بیاب شده اند.
  • – اجرای سئو ، یکی از کم هزینه ترین و ماندگار ترین روش تبلیغ و مارکتینگ برای محصولات شما هستند.

اجرای صحیح سئو برای فروش شما بسیار موثر خواهد بود ، با بکارگیری این مورد مهم ، محصولات و مقالات تولید شده توسط شما در صفحات ابتدایی و جایگاه بهتری نسبت به سایرین قرار خواهد گرفت ، با فراگیری اصولی که در ادامه بحث خواهد شد و کمی وقت گذاشتن خواهید توانست تا دیده شدن و فروش محصولات خود را در فروشگاه مینی بیاب افزایش دهید.

به طور مثال اگر فروش شما در حال حاضر ماهی ۳ میلیون باشد ، بعد از اجرای سئو ، این فروش می تواند تا ۶ برابر افزایش یابد.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی عبارتند از ، عبارت هایی که محتوی ، مقاله و یا محصول شما را تعریف و معرفی می نمایند.

کلمات کلیدی در سئو ، عبارت است از کلمات و یا عبارت هایی که توسط کاربران در موتور های جستجو ، سرچ ( جستجو ) می شوند. با توجه به تعاریف بیان شده باید کلمات کلیدی محبوب در جستجوی کاربران را بیابید و باتوجه به نوع محتوی ویا محصول خود از آنها استفاده نمایید.

می توانید برای یافتن کلمات کلیدی مناسب در زمینه فعالیت خود ، از ابزار google.trends کمک بگیرید.

به عنوان مثال فرض کنید شما فروشنده ردیاب هستید و می خواهید یک ردیاب برای فروش قرار دهید ، اگر برای نام کالا به جای “ردیاب” از ” ردیاب ساعتی ” استفاده نمایید ، نتایج بهتری خواهید داشت. در صورت استفاده از “ردیاب ساعتی کودک” خواهید توانست به نتایج بهتری نسبت به کلمه کلیدی قبلی دست یابید.

سئو در انتخاب نام محصول

در انتخاب نام محصول ، موارد و نکته های زیر حائز اهمیت است:

    • -نام اصلی محصول را در نظر بگیرید ( برای این کار می توانید از نام های موجود در وب سایت های خارجی از جمله Aliexpress  ، Amazon و… الگو بگیرید).
    • -نام برند را در نام محصول بهتر است درج نشود.
    • -بهتر است یک ویژگی مهم از محصول در نام آن ذکر شود.
    • -توضیحات دارای اهمیت پایین در نام محصول نباید ذکر شود ( توضیحات اضافی در سئو تاثیر منفی دارد ).
  • – در انتخاب نام محصول بهتر است ، نام را به صورت فارسی وارد نمایید.

به طور مثال ، موارد زیر نام های مناسبی هستند:

  • —رم ۸ گیگابایت میکرو
  • —ردیاب ساعتی کودک مدل kitty

برعکس موارد بالا ، نام های زیر مناسب نیستند:

  • —رم ( ویژگی های محصول از جمله ظرفیت ذکر نشده است)
  • —ردیاب کودک ( ویژگی های محصول از جمله نوع و مدل ذکر نشده است)

سئو در مشخصات و ویژگی های محصول

در بخش تکمیل محتوا و نگارش ویژگی ها و مشخصات محصول خود ، رعایت موارد زیر بسیار اهمیت دارد:

  • -به هیچ وجه از مطالب کپی دیگر سایت ها نباید استفاده کنید.*
  • -مشخصات و توضیحات شما باید بیشتر از ۳۰۰ کلمه باشد ( مطابق با شرایط و ضوابط گوگل ، مطالب کمتر از ۳۰۰ کلمه نمره سئو منفی دریافت می نمایند).
  • -توضیحات در مورد محصول باید کامل باشد ، به طوری که کاربر ( مشتری ) ، در رابطه با ویژگی های محصول مورد نظر نیاز به مرجع دیگری نداشته باشد. این مورد بسیار در سئو محصول شما موثر خواهد بود. ذکر رنگ ، سایز ، وزن ، ابعاد و… در این بخش خواهند بود.
  • -اگر کالای شما در دسته بندی لوازم الکترونیکی و الکتریکی قرار دارد ، حتما ویژگی های کلیدی و نقاط قوت محصول را ذکر نمایید.
  • -ذکر برند محصول در بخش نگارش توضیحات و مشخصات محصول یکی از موارد مهمی است که باید ذکر شود.
  • – گارانتی کالا حتما در بخش توضیحات باید ذکر شوند.
  • – در صورتی که همراه با سفارش هدیه ای ارسال خواهید کرد ، حتما” در این بخش به آن اشاره نمایید.
  • -قرار دادن تصویر در توضیحات محصول می تواند در سئوی محصول شما بسیار موثر باشد.

در صورت مشاهده کارشناسان مینی بیاب مبنی بر استفاده مطالب کپی از سایت های دیگر ، حساب کاربری و فروش شما تعلیق خواهد شد.

لینک سازی در سئو

یکی دیگر از موارد مهمی که بهتر است به آن توجه داشته باشید ، ساختن لینک های داخلی و یا خارجی می باشد.

لینک های داخلی ، لینک هایی هستند که به صفحات دیگری از همان سایت اشاره می نمایند.

به طور مثال فرض کنید شما محصولی تحت عنوان ” ردیاب کودک مدل Q90 ” وارد نموده اید و در محتوا و توضیحات خود به مدل های قدیمی تر مانند ” دریاب کودک مدل Q50 ” اشاره داشته اید و این مدل در وب سایت مینی بیاب موجود است ، در این موارد شما می توانید صفحه مربوط به محصول قدیمی تر را در محتوای خود لینک نمایید.

لینک های خارجی ، لینک هایی هستند به صفحاتی از یک سایت دیگر اشاره می نمایند.

از این نوع لینک نیز می توانید در محتوای خود استفاده نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها (0)

*
*