اهمیت سئو در فروش
سئو پادشاه است
سئو ( seo ) ، به معنای بهینه سازی محتوی ، محصول ، سایت و… برای موتور های جستجو می باشد. با اجرای سئو به صورت استاندارد و مناسب ، محتوی و یا محصول شما بیشتر و در جایگاه بهتری نسبت به رقبا در نتایج جستجو ظاهر خواهد شد.
–
اهمیت اجرای سئو
شما وارد پنل فروش خود شده اید ، محصول خود را همراه با نام ، تصویر و توضیحات وارد کرده اید ، حال باید از خود سوال کنید که چگونه مشتریان خواهند توانست به محصول شما دسترسی پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند؟
باید توجه داشت که تقریبا” ۸۰% خریداران ، محصولات مورد نیاز خود را از طریق جستجوی نام محصول در اینترنت می یابند و سپس اقدام به خرید می نمایند.
در این قسمت چند نکته جذاب قابل توجه است:
-
- -بیشتر از ۶۲% از بازدید کنندگان و ترافیک مربوط به فروشگاه آنلاین مینی بیاب ، از طریق موتور های جستجو مانند گوگل و… وارد سایت می شوند.
-
- -بیشترین نرخ فروش ، مربوط به افرادی است که از طریق جستجو در موتور های جستجو وارد فروشگاه مینی بیاب شده اند.
- – اجرای سئو ، یکی از کم هزینه ترین و ماندگار ترین روش تبلیغ و مارکتینگ برای محصولات شما هستند.
اجرای صحیح سئو برای فروش شما بسیار موثر خواهد بود ، با بکارگیری این مورد مهم ، محصولات و مقالات تولید شده توسط شما در صفحات ابتدایی و جایگاه بهتری نسبت به سایرین قرار خواهد گرفت ، با فراگیری اصولی که در ادامه بحث خواهد شد و کمی وقت گذاشتن خواهید توانست تا دیده شدن و فروش محصولات خود را در فروشگاه مینی بیاب افزایش دهید.
به طور مثال اگر فروش شما در حال حاضر ماهی ۳ میلیون باشد ، بعد از اجرای سئو ، این فروش می تواند تا ۶ برابر افزایش یابد.
–
کلمه کلیدی چیست؟
کلمات کلیدی عبارتند از ، عبارت هایی که محتوی ، مقاله و یا محصول شما را تعریف و معرفی می نمایند.
کلمات کلیدی در سئو ، عبارت است از کلمات و یا عبارت هایی که توسط کاربران در موتور های جستجو ، سرچ ( جستجو ) می شوند. با توجه به تعاریف بیان شده باید کلمات کلیدی محبوب در جستجوی کاربران را بیابید و باتوجه به نوع محتوی ویا محصول خود از آنها استفاده نمایید.
می توانید برای یافتن کلمات کلیدی مناسب در زمینه فعالیت خود ، از ابزار google.trends کمک بگیرید.
به عنوان مثال فرض کنید شما فروشنده ردیاب هستید و می خواهید یک ردیاب برای فروش قرار دهید ، اگر برای نام کالا به جای “ردیاب” از ” ردیاب ساعتی ” استفاده نمایید ، نتایج بهتری خواهید داشت. در صورت استفاده از “ردیاب ساعتی کودک” خواهید توانست به نتایج بهتری نسبت به کلمه کلیدی قبلی دست یابید.
–
سئو در انتخاب نام محصول
در انتخاب نام محصول ، موارد و نکته های زیر حائز اهمیت است:
-
- -نام اصلی محصول را در نظر بگیرید ( برای این کار می توانید از نام های موجود در وب سایت های خارجی از جمله Aliexpress ، Amazon و… الگو بگیرید).
-
- -نام برند را در نام محصول بهتر است درج نشود.
-
- -بهتر است یک ویژگی مهم از محصول در نام آن ذکر شود.
-
- -توضیحات دارای اهمیت پایین در نام محصول نباید ذکر شود ( توضیحات اضافی در سئو تاثیر منفی دارد ).
- – در انتخاب نام محصول بهتر است ، نام را به صورت فارسی وارد نمایید.
به طور مثال ، موارد زیر نام های مناسبی هستند:
- —رم ۸ گیگابایت میکرو
- —ردیاب ساعتی کودک مدل kitty
برعکس موارد بالا ، نام های زیر مناسب نیستند:
- —رم ( ویژگی های محصول از جمله ظرفیت ذکر نشده است)
- —ردیاب کودک ( ویژگی های محصول از جمله نوع و مدل ذکر نشده است)
–
سئو در مشخصات و ویژگی های محصول
در بخش تکمیل محتوا و نگارش ویژگی ها و مشخصات محصول خود ، رعایت موارد زیر بسیار اهمیت دارد:
- -به هیچ وجه از مطالب کپی دیگر سایت ها نباید استفاده کنید.*
- -مشخصات و توضیحات شما باید بیشتر از ۳۰۰ کلمه باشد ( مطابق با شرایط و ضوابط گوگل ، مطالب کمتر از ۳۰۰ کلمه نمره سئو منفی دریافت می نمایند).
- -توضیحات در مورد محصول باید کامل باشد ، به طوری که کاربر ( مشتری ) ، در رابطه با ویژگی های محصول مورد نظر نیاز به مرجع دیگری نداشته باشد. این مورد بسیار در سئو محصول شما موثر خواهد بود. ذکر رنگ ، سایز ، وزن ، ابعاد و… در این بخش خواهند بود.
- -اگر کالای شما در دسته بندی لوازم الکترونیکی و الکتریکی قرار دارد ، حتما ویژگی های کلیدی و نقاط قوت محصول را ذکر نمایید.
- -ذکر برند محصول در بخش نگارش توضیحات و مشخصات محصول یکی از موارد مهمی است که باید ذکر شود.
- – گارانتی کالا حتما در بخش توضیحات باید ذکر شوند.
- – در صورتی که همراه با سفارش هدیه ای ارسال خواهید کرد ، حتما” در این بخش به آن اشاره نمایید.
- -قرار دادن تصویر در توضیحات محصول می تواند در سئوی محصول شما بسیار موثر باشد.
–
–
لینک سازی در سئو
یکی دیگر از موارد مهمی که بهتر است به آن توجه داشته باشید ، ساختن لینک های داخلی و یا خارجی می باشد.
لینک های داخلی ، لینک هایی هستند که به صفحات دیگری از همان سایت اشاره می نمایند.
به طور مثال فرض کنید شما محصولی تحت عنوان ” ردیاب کودک مدل Q90 ” وارد نموده اید و در محتوا و توضیحات خود به مدل های قدیمی تر مانند ” دریاب کودک مدل Q50 ” اشاره داشته اید و این مدل در وب سایت مینی بیاب موجود است ، در این موارد شما می توانید صفحه مربوط به محصول قدیمی تر را در محتوای خود لینک نمایید.
لینک های خارجی ، لینک هایی هستند به صفحاتی از یک سایت دیگر اشاره می نمایند.
از این نوع لینک نیز می توانید در محتوای خود استفاده نمایید.