با این چند روش ساده همیشه خوش اندام بمانید

وقتی که در طی روز سرتان خیلی شلوغ است ، ممکن است پیدا کردن زمان و انرژی لازم برای انجام تمرینات ورزشی خیلی سخت باشد. اما به این نکته توجه کنید که حفظ کردن تناسب اندام ، به این معنی نیست که باید تمام طول روز را در باشگاه سپری کنید. تنها کافی است برای چندین دقیقه در روز تحرک داشته و همین طور رژیم غذایی سالمی داشته باشید. در این مقاله به صورت جامع ، روش هایی که با انجام آنها می توانید خوش اندام بمانید را به شما معرفی می کنیم.

۱-اگر عادت به ورزش ندارید ، آرام آرام شروع کنید!

ورزش کنید

اگر در حال حاضر تناسب اندام مطلوبی ندارید ، انجام فعالیت های زیاد ورزشی می تواند برای شما نگران کننده باشد. بنابراین در صورتی که هنوز آماده انجام فعالیت های زیاد ورزشی نیستنید ، می توانید از کم شروع کرده و آرام آرام آن را ارتقا دهید. به عنوان مثال می توانید از پیاده روی ۱۰ دقیقه ای در روز شروع کرده و به تدریج آن را به ۳۰ دقیقه ارتقا دهید.

۲-هفته ای ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی کنید!

ورزش هوازی

برای حفظ اندام خوش فرم ، سعی کنید در طول هفته ۱۵۰ دقیقه را به انجام ورزش های هوازی که باعث افزایش تپش قلب شما می شود ، اختصاص دهید. ورزشی که انجام می دهید می تواند: دویدن ، دوچرخه سواری ، شنا و… باشد. ۱۵۰ دقیقه در هفته یعنی ۵ روز در هفته را به مدت ۳۰ دقیقه ورزشی کنید. همان طور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شدن در صورتی که به ورزش کردن عادت ندارید ، می توانید از کم شروع کرده و به تدریج زمان آن را افزایش دهید.

۳-حداقل ۲ بار در هفته تمرینات قدرتی انجام دهید!

ورزش قدرتی

به صورت کلی به هر تمرینی که بر روی ساخت و تقویت عضلات شما تمرکز دارد ، تمرینات قدرتی گفته می شود. باید جهت حفظ اندام خوش فرم ، سعی کنید تا حداقل ۲ بار در هفته این گونه تمرینات را انجام دهید (توجه داشته باشید که هر ست از تمرینات قدرتی باید بین ۱۲ تا ۱۵ بار تکرار شده و بین هر ست نیز استراحت کوتاهی در نظر گرفته شود). می توانید نحوه انجام این تمرینات را از مقاله زیر مطالعه نمایید.

۱۲ حرکت ورزشی برای تقویت عضلات بدن بدون نیاز به تجهیزات باشگاهی

 

۴-تمرینات را برای بیشترین بازدهی به صورت ترکیبی انجام دهید!

تمرینات ترکیبی

انجام دادن یک ورزش ثابت در طول هفته می تواند کسل کننده باشد. بنابراین سعی کنید ورزش های مختلف را با هم ترکیب کرده و با این کار تنوع ایجاد کنید. به طور مثال اگر در روز ۳۰ دقیقه ورزش می کنید ، ۱۰ دقیقه آن را طناب بزنید ، ۱۰ دقیقه دوچرخه کار کنید و ۱۰ دقیقه روی تردمیل پیاده روی کنید.

۵-در انجام ورزش زیاده روی نکنید!

در ورزش زیاده روی نکنید

آیا دوست دارید بیشتر از ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنید؟ ، این کار مشکلی ندارد فقط باید مطمئن شوید که در انجام آن زیاده روی نمی کنید. چرا که ورزش زیاد می تواند شما را فرسوده و مستعد آسیب پذیری کند.

اگر پس از ورزش مرتبا” احساس خستگی ، دردغیر معمول ، ضعف یا افسردگی می کنید ، مدتی را به خودتان استراحت دهید.

۶-برای لذت بردن از ورزش آن را به صورت گروهی انجام دهید!

گروهی ورزش کنید

اگر ورزش کردن به صورت انفرادی را دوست ندارید ، می توانید از اعضای خانواده ، دوستان و یا همکلاسی هایتان درخواست کنید که با شما ورزش کنند. با این کار می توانید یک همراه برای ورزش های خود پیدا کرده و همین طور در انجام ورزش منظم تر شوید.

توجه داشته باشید که ورزش تنها به معنی مراجعه به باشگاه بدن سازی نیست و انجام دادن سایر فعالیت ها مانند: بوکس ، دو و میدانی ، جودو ، کوهنوردی و… نیز می تواند به شما در حفظ اندام خوش فرم کمک کند.

۷-بهانه هایی برای پیاده روی در طول روز پیدا کنید!

پیاده روی

پیاده روی بهترین ورزشی است که می تواند به شما در حفظ اندام خوش فرم کمک کند. بنابراین سعی کنید در طول روز بهانه هایی را ایجاد کنید که منجر به پیاده روی بیشتر شما شود. به طور مثال: زمانی که به فروشگاه برای خرید مراجعه می کنید ، خودروی خودتان را کمی دورتر پارک کرده و مسافتی را تا فروشگاه پیاده روی کنید و یا اگر در حال رفتن به خانه هستید به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.

۸-برای تناسب اندام برنامه ریزی کنید!

برنامه ریزی ورزش

برنامه ریزی و تعیین هدف ، می تواند به شما در داشتن انگیزه برای انجام تعهدات روزانه (ورزش و رعایت رژیم غذایی سالم) کمک کرده و شما را در مسیر حفظ اندام خوش فرم نگه دارد. البته توجه داشته باشید که برنامه ریزی و اهدافی که انتخاب می کنید زیاد بزرگ نباشد ، چرا که می تواند باعث ناامیدی و سست شدن شما شود.

به طور مثال می توانید بگویید من این تابستان می خواهم ۱۰ کیلوگرم کم کنم و برا آن هر روز ۳ کیلومتر پیاده روی می کنم. همین طور می توانید برای انگیزه بیشتر برای خودتان پس از هربار ورزش ، و همین طور در زمان رسیدن به تناسب اندام ایده ال یک جایزه در نظر بگیرید.

۹-اگر خیلی سرتان شلوغ است ، ورزش را در طول روز تقسیم کنید!

ورزش در طول روز

به ظور مثال می توانید ۱۰ دقیقه در صبح ، ۱۰ دقیقه در ظهر و ۱۰ دقیقه در شب ورزش کرده و ۳۰ دقیقه خود را در روز پر کنید.

۱۰-یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید!

رژیم غذایی سالم

سعی کنید برای حفظ اندام خوش فرم یک رژیم غذایی سالم حاوی: میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، پروتئین های بدون چربی (سینه مرغ ، لوبیا و…) و منابع سالم چربی (ماهی ، آووکادو ، روغن زیتون ، آجیل و…) در نظر بگیرید. خوردن غذای سالم نه تنها به شما در رسیدن به وزن ایده آل کمک می کند ، بلکه از شما در برابر بیماری هایی مانند: دیابت ، سرطان ، بیماری های قلبی و… نیز محافظت می نماید.

برا داشتن یک رژیم غذایی غنی و بدون مشکل می توانید به یک پزشک تغذیه مراجعه نمایید.

۱۱-مواد غذایی کم ارزش را حذف کنید!

یکی از قدم هایی که برای داشتن یک رژیم غذایی سالم باید طی کنید ، میل کردن مواد غذایی با ارزش بالا است. بنابراین سعی کنید از خوردن تنقلات ، غذاهای چرب ، غذاهای فراوری شدن ، فست فود ها و… خودداری کنید.

۱۲-نشستن را به حداقل برسانید!

اندام خوش فرم

نشستن طولانی مدت می تواند برای سلامتی شما مضر بوده و در طولانی مدت باعث چاقی شود. بنابراین سعی کنید نشستن را در طول روز به حداقل رسانده و بین هر یک ساعت نشستن حداقل ۵ دقیقه بلند شده و کمی قدم بزنید.

در این مقاله نکاتی را به شما آموزش دادیم که با استفاده از آن ها می توانید خوش فرم بودن اندام خود را حفظ کرده و جذاب تر به نظر برسید. در صورتی که سوالی در ارتباط با این موضوع دارید و یا می خواهید نکته ای را به نکات بالا اضافه کنید ، حتما” در قسمت زیر برای ما کامنت بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ها (0)

*
*