روش هایی ساده برای درمان کامل کمر درد

رهایی از کمر درد

کمر درد را می توان یک بیماری رایج دانست که حداقل ۸۵% از مردم ، حداقل برای یکبار آن را در طول زندگی خود تجربه می کنند. خوشبختانه تمرینات ، نکات و ترفند هایی در این زمینه وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید کمر درد خود را به صورت کامل درمان کنید. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم سولات متداولی که در این زمینه از دکتر اشلی ماک (متخصص فیزیوتراپی) شده است را برای شما بیان کنیم.

۱-کدام تمرینات باید برای تسکین کمردرد انجام شوند؟

تمرینات تسکین کمردرد

انجام تمرینات چرخشی برای تسکین کمردرد عالی هستند. اولین حرکت این است که در ابتدا سر و شانه های خود را به آرامی به سمت راست بچرخانید تا زمانی که احساس کنید کمرتان کشیده می شود. سپس آرام این حرکت را در جهت مخالف انجام دهید. این حرکت را چندین بار تکرار کرده و تا زمانی که حس کنید کمرتان آرام تر شده است ، آن را ادامه دهید.

دومین حرکت چرخشی که می توانید انجام دهید ، به صورت خوابیده است. برای این کار بر روی زمین (به پشت) دراز بکشید و سپس با کمک دست خود ، پای چپ را بلند کرده و به سمت راست بچرخانید. این حالت کششی را ۳۰ ثانیه نگه دارید ، سپس زانوی خود را به صورت کامل صاف کرده و دوباره حرکت را در جهت مخالف تکرار کنید.

۲-بهترین تمرین ها برای افرادی که در طول روز به صورت نشسته کار می کنند ، چیست؟

تمرینات ضد کمردرد

برای این گونه افراد انجام تمرینات خم کردن و قوس کمر عالی است. حرکت اول این است که به صورت صاف بایستید. سپس دستان خود را از پشت بر روی باسن قرار دادن کمر خود را به سمت پشت خم کنید. سپس چند ثانیه مکث کرده و به حالت اول بازگردید.

حرکت دوم به حرکت گاوی معروف است. برای انجام این حرکت باید طبق شکل چهار زانو بر روی زمین قرار بگیرید و سپس کمر خود را به سمت بیرون قوس داده و دوباره به حالت اول بازگردید. حرکت دیگری که می تواند مفید باشد ، حرکت کبرا است. برای انجام این حرکت باید روی شکم بخوابید و سپس مانند شکل بر روی دستان خود بلند شوید. در این حالت چند ثانیه بمانید و دوباره به حالت خوابیده بر گردید. با انجام این تمرینات می توانید به درمان کامل کمر درد خود کمک کنید.

توجه داشته باشید که در صورتی که بیماری آرتروز دارید و یا سن شما بیش از ۶۵ سال است ، باید قبل از انجام این حرکات با پزشک خود مشورت کنید.

۳-تمرین مناسب برای کسانی که فقط یک سمت از کمر آن ها درد می کند ، چیست؟

ورزش تسکین کمردرد

برای افرادی که فقط یک سمت از کمر آن ها درد دارد ، انجام حرکت کششی پهلو مناسب است. برای این کار باید مطابق با شکل دست خود را بر روی پهلو گذاشته و سپس به همان سمت خم شوید. این حرکت را تا زمانی که در کمر خود احساس کشش کنید ادامه داده و سپس تمرین را در جهت مخالف تکرار کنید.

این تمرین را تا زمانی که احساس کنید کمر شما آرام تر شده است ، انجام دهید. توجه داشته باشید که در حین انجام این تمرین زانو های شما نباید حرکت داشته باشند.

۴-آیا این طبیعی است که در طول انجام تمرینات کمر درد گرفته و حتی آسیب ببیند؟

درمان کمردرد

به هیچ عنوان نباید با انجام حرکات تسکین دهنده درد کمر ، کمر درد شدید داشته و یا آسیب ببیند. چرا که همان طور که از نام این گونه حرکات پیدا است ، هدف از انجام آن ها بهبود و تسکین درد کمر می باشد. بنابراین در صورتی که با انجام تمرینات گفته شده احساس درد شدیدی می کنید ، به پزشک فیزیوتراپ خود مراجعه نموده و از او مشورت بخواهید.

به صورت کلی حرکات تسکین درد کمر ، باید در جهت مخالفی که درد شدید کمر حس می شود انجام شود. به طور مثال اگر با خم کردن کمر به سمت عقب احساس درد شدید می کنید ، در حرکات شما باید کمر به سمت جلو خم شود.

توجه داشته باشید که اگر در انجام یک تمرین احساس درد شدید می کنید ، نباید تمام تمرینات را کنار بگذارید. چرا که امروز محققان به این نتیجه رسیده اند که روند بهبودی با انجام حرکات ورزشی نسبت به استراحت در رخت خواب بسیار سریع تر اتفاق می افتد.

۵-برای کاهش درد و جلوگیری از درد بیشتر باید چگونه بر روی صندلی بنشینیم؟

نحوه صحیح نشستن

برای درمان کامل کمر درد ، زمانی که بر روی صندلی نشسته اید ، سعی کنید کمر خود را صاف نگه داشته ، پاهای خود را به صورت صاف روی زمین قرار داده و به صورت مستقیم به موازات چشمان خود به مانیتور نگاه کنید (در صورتی که مانتیور در سطح پایین تری قرار دارد ، می توانید با استفاده از استند ، آن را بالاتر و در راستای چشمان خود قرار دهید). همین طور بهتر است برای پر کردن گودی کمر از بالشتک های طبی استفاده کنید.

۶- چه زمانی گره در عضلات کمر اتفاق می افتد؟

گره عضلانی

در هنگام انجام برخی از فعالیت ها به دلیل این که عضلات کمر شما به اندازه کافی قوی نیستند و یا به آن کار عادت ندارند ، ممکن است عضلات متشنج شده و در نتیجه آن ، گره در عضلات کمر اتفاق بیفتند.

در صورتی که برای شما این گونه گره های عضلاتی رخ داد ، کافی است برای برطرف کردن آن از ماساژ درمانی استفاده کنید. برای این کار کافی است محل مورد نظر را روزی ۵ تا ۶ بار  و هر بار بین ۳ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: ۱۲ روش حرفه ای برای مراقبت از چشمان شما

 

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن ها بتوانید درد کمر خود را تسکین داده و آن را به صورت کامل درمان کنید. در صورتی که در این باره سوالی دارید و یا می خواهید نکته را به نکات فوق اضافه کنید ، در قسمت زیر برای ما کامنت بگذارید.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

دیدگاه‌ها (0)

*
*