فروشگاه مینی بیاب: ردیاب شخصی، کاتانا
[]
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

۱۲ ترفند بی نظیر برای افزایش قدرت مغز

اگر دوست دارید مغزی سالم داشته و در گذر زمان به بیماری هایی که ممکن است برای مغز پیش بیاید دچار نشوید ، پیشنهاد می کنیم حتما” این مقاله را تا انتها بخوانید ، چرا که در ادامه قصد داریم ترفند هایی بی نظیر را به شما آموزش دهیم که با اجرای آن ها می توانید به خوبی سلامت مغز خود را تضمین کرده و همین طور قدرت آن را نیز افزایش دهید.

الف)تقویت قدرت مغز ، در لحظه!

۱-ایده پردازی کنید!

افزایش قدرت مغز

یکی از راه کارهای بی نظیر برای گرم کردن مغز و تقویت قدرت آن ایده پردازی است. برای این کار می توانید قبل از انجام هر کاری مانند: نوشتن مقاله ، مطالعه کتاب و… در باره آن کار و یا هر موضوع دیگری که به ذهنتان می رسد ایده پردازی کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با انجام این کار خلاقیت شما نیز بیشتر می شود.

۲-نفس عمیق بکشید!

افزایش قدرت مغز

تنفس عمیق می تواند با افزایش جریان خون و همین طور افزایش سطح اکسیژن آن ، در بهبود و تقویت قدرت مغز به شما کمک کند. بنابراین سعی کنید روزانه به صورت مرتب ، بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تنفس عمیق بکشید و با این کار به افزایش قدرت مغز خود کمک کنید.

در تنفس عمیق باید طی ۵ شماره عمل دم را انجام دهید ، سپس اندکی مکث کرده و طی ۵ شماره دیگر بازدم کنید.

۳-چای سبز بنوشید!

افزایش قدرت مغز

تحقیقات نشان می دهند که نوشیدن ۵ فنجان چای سبز در روز ( و یا حتی بیشتر ) می تواند احتمال بروز ناراحتی های مغزی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. همین طور این کار می تواند به شما کمک کند تا مغز خود را در تمام طول روز هوشیار نگه دارید.

۴-استراحت کنید!

افزایش قدرت مغز

برای افزایش قدرت مغز و همین طور کارایی خودتان ، بهتر است بین هر یک ساعت کار ، مطالعه و… که انجام می دهید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به خودتان استراحت دهید. با این کار مغز فرصت بازیابی پیدا کرده و می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

۵-بخندید!

افزایش قدرت مغز

ممکن است این جمله را شنیده باشید که :”خندیدن بهترین دارو برای درمان بیماری ها است” ، این جمله تا حدودی درست است ، چرا که با خندیدن ، به دلیل ترشح هورمون هایی در بدن ، بخشی هایی از مغز تحریک شده و با این کار می تواند آزادانه تر عمل کند. علاوه بر این خندیدن یک راه حل طبیعی برای کاهش استرس است ، بنابراین سعی کنید در طول روز با خواندن لطیفه ، تماشای کلیپ های جالب و… خودتان را بخندانید.

ب)افزایش قدرت مغز ، برای بلند مدت!

۱-غذایی هایی که برای تقویت مغز ، باید بخورید!

افزایش قدرت مغز

همان طور که می دانید ، برخلاف فست فود ها و غذاهای فراوری شده ، که سرشار از مواد مضر برای مغز هستند و باعث سست شدن و آسیب به آن می شوند ، غذا هایی وجود دارد که با خوردن آن ها و مداومت در رعایت رژیم غذایی سالم می توانید به افزایش قدرت مغز خود کمک کنید.

-با خوردن غذاهایی که دارای امگا۳ هستند ، می توانید گردش خون و عملکرد انتقال دهنده های عصبی را تقویت کرده و قدرت پردازش و تفکر مغز خودتان را افرایش دهید. این مواد غذایی عبارتند از: گردو ، ماهی سالامون ، بذر کتان آسیاب شده ، کدو حلوایی ، لوبیا چیتی ، اسفناج ، کلم بروکلی ، دانه های کدو تنبل و… .

-غذاهایی که داری منیزیوم هستند نیز به دلیل کمک به انتقال پیام ها در مغز ، می توانند بسیار مفید واقع شوند. این نوع مواد غذایی عبارتند از: بادام ، دانه های کنجد ، نخود ، موز و… .

-کولین ، که در برخی از مواد غذایی ، مانند: کلم بروکلی و گل کلم نیز دیده می شود ، به دلیل کمک به رشد سلول های جدید مغز ، می تواند باعث تقویت هوش در بزرگسالان شود.

-از آن جایی که کربوهیدارت های پیچیده برای مدت زمان طولانی تری به بدن و مغز انرژی می دهند ، بهتر است آن ها را نیز در رژیم غذایی خود جای دهید. این نوع مواد غذایی عباتند از: نان گندم کامل ، برنج قهوه ای ، بلغور جو دوسر ، غلات با فیبر بالا ، عدس و… .

۲-به اندازه کافی بخوابید!

افزایش قدرت مغز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عملکرد صحیح حافظه ، خلاقیت ، تفکر ، عملکر های شناختی و… همگی به داشتن خواب کافی و استراحت کردن مغز بستگی دارد. بنابراین مطمئن شوید که در طول شبانه روز بین ۶تا۸ ساعت خواب باکیفیت دارید (یکی از نکاتی که باید برای داشتن یک خواب باکیفیت رعایت کنید ، نگاه نکردن به صفحه تلویزیون ، گوشی همراه ، کامپیوتر و… حداقل تا ۳۰ دقیقه قبل از خواب است).

۳-به اندازه کافی ورزش کنید!

افزایش قدرت مغز

ورزش کردن روزانه یکی از کارهایی است که می تواند به شما در افزایش قدرت مغز کمک کند. ورزش کردن می تواند از مغز شما محافظت کرده و باعث افزایش اکسیژن رسانی به آن شود و طبیعتا” با این کار ، عملکرد مغز بهبود پیدا می کند. بنابراین سعی کنید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه برای ورزش کردن اختصاص دهید.

۴-مراقبه کنید!

افزایش قدرت مغز

با آموزش مراقبه و اجرای صحیح آن می توانید استرس خود را کاهش داده ، مغز خود را آرام تر کرده و به عملکرد بهتر آن کمک کنید. همچنین اجرای صحیح مراقبه می تواند به شما در افزایش حافظه نیز کمک کند.

برای اجرای یک مراقبه ساده ، باید یک مکان آرام را پیدا کرده و سپس بنشینید. بعد از انجام این کار باید تنفس های خود را از سطحی به عمیق تغییر دهید. سپس باید بر روی اتفاقات اطراف خود به دقت تمرکز کنید. مانند: احساس نور آفتابی که بر وی صورت شما افتاده است ، صدای پرندگان و ماشین هایی که از بیرون می آید ، بوی غذایی که در فضا پیچیده است و… . سعی کنید این تمرین را تا ۱۵ دقیقه ادامه داده و هر هفته حداقل برای یکبار آن را تکرار کنید.

۵-آب کافی بنوشید!

افزایش قدرت مغز

از آن جایی که ۸۰ درصد مغز از آب تشکیل شده است ، طبیعتا” کمبود آب در بدن می تواند در عملکرد مغز اختلال ایجاد کند. بنابراین سعی کنید در طول روز حتما” آب کافی بنوشید و سیراب بمانید. نوشیدن آب میوه و خوردن سبزیجات و میوه هایی که آب زیادی دارند نیز می تواند به شما کمک کند.

۶-استرس خود را کاهش دهید!

افزایش قدرت مغز

استرس مزمن می تواند باعث تخریب سلول های مغزی و آسیب به هیپوکامپ شود. بنابراین برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به مغز ناشی از استرس مزمن ، سعی کنید با انجام کارهایی مانند: مدیتیشن ، ورزش و … استرس خود را کاهش دهید.

۷-مطالب جدیدی یادبگیرید!

افزایش قدرت مغز

یادگیری مطالب جدید یک ترفند فوق العاده برای افزایش قدرت مغز است که تاثیر بی نظیری می تواند داشته باشد. در واقع می توان گفت تاثیر یادگیری مطالب جدید برای مغز ، مانند تاثیر انجام تمرینات ورزشی برای بدن است. بنابراین سعی کنید همواره یادگیری را در برنامه روزانه خود قرار دهید. می توانید از یادگیری یک زیان جدید شروع کنید.

پیشنهاد می کنیم حتما” بخوانید: چگونه به دور از استرس ، آرامش داشته باشید؟

 

در این مقاله ترفند هایی بی نظیر را برای افزایش قدرت مغز به شما آموزش دادیم. در صورتی که در ارتباط با این موضوع سوالی دارید و یا می خواهید نکته ای را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید در قسمت زیر کامنت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دیدگاه‌های نوشته

*
*